تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

داور فینال جام جهانی ۱۰ میلیارد تومان به جیب می‌زند

  • کد خبر: ۱۴۰۰۰۶
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
داور فینال جام جهانی ۱۰ میلیارد تومان به جیب می‌زند
فیفا برای پرداخت حقوق داوران حاضر در جام‌جهانی قطر دست‌ودل‌بازی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ درحالی‌که بهترین بازیکنان روی کره‌زمین به جام‌جهانی می‌روند، می‌توانیم بهترین داوران را نیز در قطر ببینیم، اما این داور‌ها چقدر دستمزد برای قضاوت در جام‌جهانی می‌گیرند؟ مسئولان فیفا ترتیبی داده‌اند که داوران وسط حاضر در مسابقات ۷۵ هزار دلار را به‌عنوان دستمزد پایه دریافت کنند و هر کمک‌داور هم اولین‌بار در تاریخ این رقابت‌ها ۲۵ هزار دلار برای حضور در جام‌جهانی دریافت می‌کند.

دستمزد‌هایی تا ۳۰۰ هزار دلار

براساس برنامه حقوقی فیفا هر داور برای مرحله گروهی ۳ هزار دلار دستمزد می‌گیرد و برای بازی‌های پلی‌آف یا فینال دستمزد آن‌ها ۱۰ هزار دلار افزایش می‌یابد. یک داور موفق که همه بازی‌ها ازجمله فینال را قضاوت کند، می‌تواند در طول مسابقات تا ۳۰۰ هزار دلار درآمد کسب کند. همچنین دو کمک‌داور در دو سوی زمین که بیشتر بر کنترل آفساید و خطا‌ها نظارت دارند و طبیعتا مسئولیت کمتری نسبت به داوران وسط دارند، برای هر بازی ۲۵۰۰ دلار دریافت می‌کنند. این مبلغ برای بازی‌های حذفی و فینال به ۵ هزار دلار می‌رسد.

یک داور کناری در بهترین حالت می‌تواند ۱۵۰ هزار دلار دریافت کند. داور چهارم که بر روند تعویض‌ها نظارت و تجهیزات بازیکنان تعویضی را بررسی می‌کند حق‌الزحمه‌ای مانند کمک‌داور‌ها یعنی ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در هر مسابقه می‌گیرد که در بهترین حالت برای همه بازی‌ها می‌تواند به ۱۵۰ هزار دلار برسد. در سال‌های گذشته بیشترین تغییرات در فوتبال مربوط به کمک‌داوران ویدئویی است. فیفا برای هر بازی به کمک‌داور‌های ویدئویی ۳ هزار دلار برای مرحله گروهی و ۵ هزار دلار برای مرحله حذفی پرداخت می‌کند. این مبلغ در بهترین حالت می‌تواند به ۱۷۵ هزار دلار افزایش یابد.

درآمد ایرانی‌ها از دو بازی

کوبل داوران ایرانی در مرحله گروهی، دیدار تیم‌های برزیل و صربستان و همچنین بازی پرتغال و اروگوئه را قضاوت کردند که در دیدار دوم علیرضا فغانی در لحظات پایانی با مراجعه به VAR دچار اشتباه شد و یک پنالتی نادرست به نفع پرتغال گرفت که حکم حذف اروگوئه را امضا کرد؛ موضوعی که باعث شد حضور تیم داوری کشورمان در جام‌جهانی با همان دو بازی به پایان برسد. به این ترتیب، علیرضا فغانی دستمزدی ۸۱ هزار دلاری را از قضاوت در قطر به‌دست آورد و محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی، کمک‌داور‌های او، هرکدام ۳۰ هزار دلار از جام‌جهانی درآمد داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->